18/10/2024

Szkolenia w ramach Tygodnia Jakości Kształcenia

4. edycja
16-20.10.2023

Zatroszcz się o swój kręgosłup
Małżeństwo – między tradycją a nowoczesnością
Małżeństwo – między tradycją a nowoczesnościąCzy roboty zabiorą nam pracę?
Współczesne wyzwania dla progresywnej metodologii
Wpływ emocji na środowisko pracy ze studentem
Zasoby elektroniczne w Bibliotece UKSW oraz programy publikowania otwartego ELSEVIER I SPRINGER
Wybrane starodruki i kolekcje specjalne Biblioteki UKSW
Sztywność poznawcza w edukacji
Praca z uczniem z doświadczeniem migracji
Edukacja Przyszłości: Doświadczenia i Inspiracje z Programu „Mistrzowie Dydaktyki”
Nieśmiertelne walce
Student idzie po granty!
Komunikacja międzyludzka – jak skutecznie rozmawiać z innymi?

3. edycja
17-21.10.2022

Wyzwania i trudności w pracy dydaktycznej z użyciem metody projektowej
Jakość kształcenia – zapewnianie czy iluzja?
STRES – Wróg czy przyjaciel? Istota stresu i jego rola w życiu człowieka.
Proces o stwierdzenie nieważności małżeństwa – czym jest i jak przebiega?
Małżeństwo – przeżytek, tradycja czy przyszłość?
Badania użytkowników interfejsów – warsztat
O współczesnych pożytkach z (dwustuletniego) romantyzmu
Autyzm, Asparger i in. – jak reagować, gdy mamy takiego studenta, jak rozpoznać nietypowe zachowania…
Tutoring akademicki w praktyce uczelnianej
Jak sporządzać mądre notatki w pracy naukowej/zettelkasten, czyli najbardziej produktywna metoda w nauce
Emisja głosu – mini-warsztaty dla nauczycieli
Z pasji do filozofii – działalność radia Sed Contra
Co to są kraje biblijne? Podróżując śladami biblijnych bohaterów
Z pasji do nauki, czyli o promowaniu badań w mediach społecznościowych
Dlaczego warto planować zajęcia? Lesson plan w dydaktyce akademickiej
Ruszaj po rozwój – stypendia i granty rozwojowe z Santander Uniwersidades
Student idzie po granty!
Tworzenie materiałów dydaktycznych dla studentów w standardzie WCAG
Wprowadzenie do edukacji międzykulturowej
Wykorzystanie aplikacji Genially i Wordwall do aktywizowania studentów podczas zajęć dydaktycznych
Cóż to jest prawda? Jak nie utonąć w oceanie fake newsów i nie zostać „pożytecznym idiotą”?
Wpływ aktywności fizycznej na możliwości intelektualne człowieka
Współpraca nauki z biznesem – model B+R
Komunikacja, mediacja, coaching – zastosowanie metod w dydaktyce akademickiej
Jak kształtować kompetencje przyszłości studentów i aktywnie współdziałać z otoczeniem społeczno-gospodarczym? Dobre praktyki dla Uczelni.
Algorytmy we współczesnym społeczeństwie – zarys problematyki
Tłumaczyć inność – mosty polsko-włoskie ponad stereotypami

2. edycja
18-22.10.2021

Metoda projektowa jako alternatywa dla klasycznej (tradycyjnej) formy oceniania
Rzeczywistość UKSW. Szkolimy czy kształcimy? – pytania o tożsamość i wizerunek Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Wpływ odżywiania na efektywność nauki
W jakim zakresie współczesna wiedza może być uznawana za jedynie słuszną? Opinia praktyka.
Wydziałowe Komisje ds. Jakości – spotkanie robocze dla przedstawicieli WKJ
Rozgrzewka mózgowa – czyli jak pobudzić studentów do nauki
Aplikacje aktywizujące studentów w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym – elementy tutoringu z programu Mistrzów Dydaktyki
Psycholog i symulator samochodu osobowego
Aktywizacja studentów podczas zajęć (nie tylko) online. Wyzwania, możliwości, propozycje
Patriotyczna działalność Towarzystwa Gimnastycznego „Sokół”
Czy coś kosmatego przelatuje z Antyli – czyli o kilku pułapkach uczenia (się)
Drogi przezwyciężania trzech kryzysów: uzurpacji ruchu LGBTQ+/ideologii gender, deprecjacji słowa i roszczeń jednostki. Ze źródeł myśli Jana Pawła II
Student z autyzmem – spotkanie czy wyzwanie
5 minut dla cyberbezpieczeństwa w erze wirtualnego ekshibicjonizmu
Język jako wyraz postawy inkluzywnej w komunikacji ze studentem
Naturalność Wszechświata, czyli jak tłumaczyć humanistom współczesną fizykę
Słownictwo uniwersyteckie, etymologia i „smaczki” językowe
Sportowcy w służbie Ojczyzny
Webinaria na platformie StreamYard. Doświadczenia Instytutu Filozofii WFCh
Pociągnij za sznurki wyobraźni: kreatywny student – kreatywny nauczyciel
Rozwijanie kompetencji cyfrowych i językowych metodą tutoringu na zajęciach translatorium angielskiego na kierunku Historia
Wartości moralne i ich promocja we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej
Tutoring w dydaktyce akademickiej – doświadczenia uczestników projektu „Mistrzowie dydaktyki”
Kierunki edukacji – rzemiosło czy sztuka? Perspektywa lekarza i nauczyciela akademickiego.
Medioznawstwo sportowe. Metoda i praktyka badań jakościowych
Student idzie po granty!
Przygotowanie do wizytacji PKA – dobre praktyki

1. edycja
19-23.10.2020

Nowoczesne metody dydaktyczne – czyli jak aktywizować studentów w okresie pandemii i poza nim (dobre praktyki)
Kard. Stefan Wyszyński a świat akademicki. Kontekst historyczny
Emisja głosu
Selekcja informacji, uczenie się, pamięć, zapominanie: co o tych złożonych procesach wiemy z badań neurofizjologicznych
Tworzenie zajęć i notatek w programie One Note
Braterstwo na uniwersytecie – idea czy rzeczywistość?
Komunikacja ze studentem w edukacji zdalnej – wyzwania, możliwości, propozycje
Sprawność fizyczna i zdrowie w cyberczasach
Czy warto tworzyć podcasty naukowe?
Tworzenie edukacyjnych multimediów wielokrotnego użytku
Wybrane aspekty obsługi platformy Moodle – poziom zaawansowany
O tym czy 5+5 może być czasem równe 7, o zastosowaniach arytmetyki modularnej w kryptografii oraz o innych matematycznych metodach zabezpieczania danych w sieciach komputerowych
Kulturowe granice integracji europejskiej a edukacja. Próba problematyzacji zagadnienia
Jak mówić, żeby nas słuchali studenci i nie tylko – ABC wystąpień publicznych
Dostępność, czyli o tym, jak tworzyć materiały edukacyjne dostępnymi dla studentów z niepełnosprawnościami
Język łaciński metodą projektową na przykładzie zajęć dla studentów historii sztuki
Czy nauka musi boleć? – O ergonomii pracy przy komputerze w dobie e-learningu
Czy nauka musi boleć? – O ergonomii pracy przy komputerze w dobie e-learninguFormy aktywnego studiowania
Trudne rozmowy
Edukacja dla cyberbezpieczeństwa
Wizualizacja w kształceniu akademickim
W głowie się nie mieści! – krzywa zapominania a efektywny e-learning