21/11/2024


Przewodnik po tutoringu akademickim: indywidualne wsparcie dla studentów i administracyjne procedury wdrożenia

 

Prowadzący: Beata Karpiuk, Centrum Wsparcia Dydaktyki;

dr Katarzyna Dźwigała, Wydział Nauk Historycznych;

Franciszek Jóźwicki, Wydział Nauk Historycznych.

 

Tutoring akademicki to innowacyjna forma kształcenia, opierająca się na indywidualnym podejściu do studenta. Szkolenie prowadzone przez B. Karpiuk, dr Katarzynę Dźwigałę oraz Franciszka Jóźwickiego przybliży uczestnikom, jak efektywnie wdrażać i prowadzić tutoring w ramach uczelni.

Podczas szkolenia omówimy:

– Czym jest tutoring akademicki? Jak wpływa na proces kształcenia i jakie korzyści przynosi indywidualne podejście do studenta?

– Główne korzyści tutoringu. Rozwój kompetencji naukowych i osobistych u studentów oraz zwiększenie ich zaangażowania w proces edukacyjny.

– Administracyjne procedury wdrożenia tutoringu. Jak tworzyć regulaminy, przydzielać tutorów studentom oraz dokumentować pracę tutora?

– Organizacja i monitorowanie pracy tutora. Jak prowadzić spotkania, raportować postępy oraz jakie narzędzia mogą wspomóc zarządzanie procesem tutoringu?

– Rekrutacja i szkolenie tutorów. Jak przygotować kadrę akademicką do pełnienia roli tutora, by skutecznie wspierała rozwój studentów?

– Praktyczne aspekty relacji mentor-uczeń. Jak tworzyć silne relacje, wspierać indywidualne potrzeby studentów oraz dostosowywać metody pracy do ich możliwości?

– Ocena efektywności tutoringu. Jak monitorować i mierzyć wpływ tutoringu na wyniki edukacyjne i rozwój studentów?

– Tutoring – dobre praktyki – przykłady z sukcesem wdrożonych programów tutoringowych.

Szkolenie skierowane jest do kadry akademickiej oraz osób odpowiedzialnych za rozwój nowych metod kształcenia. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie wdrożyć tutoring na uczelni, by wspierać rozwój studentów poprzez bardziej spersonalizowane podejście do edukacji.

 

Szkolenie odbędzie się w sali 201 w budynku 23 na kampusie przy ul. K. Wóycickiego.

Serdecznie zapraszamy!