Od artykułu do wykładu. O potrzebie rozwoju dydaktyki za pośrednictwem konceptów naukowych
Prowadzący: dr Marcin Choczyński, Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Obszary nauki i dydaktyki powinny w środowisku akademickim płynnie łączyć się i stanowić zasadniczy wykładnik treści uniwersyteckich. Ten związek dobrze widać zarówno w podręcznikach, jak też w wykładach monograficznych. Nie zawsze jednak łączenie nauki i dydaktyki jest satysfakcjonujące, głównie przez rozbieżność ról i samych predyspozycji badaczy i dydaktyków. Celem szkolenia jest zwrócenie uwagi na korzyści płynące z zasadniczego przełożenia kompozycji naukowych na propozycje dydaktyczne, co wiąże się z wieloma ciekawymi spostrzeżeniami. Jest to też tematyka, która może wywołać dyskusje, polemiki i rozwinięcia, np. w nawiązaniu do samej filozofii nauki. Prowadzący odwoła się do własnego doświadczenia w tej materii.
Szkolenie odbędzie się w sali 201 w budynku 23 na kampusie przy ul. K. Wóycickiego.
Serdecznie zapraszamy!