21/11/2024

Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia

SYSTEM JAKOŚCI UKSW

WSZJK

Mapa procesów

Zarządzenie Nr 54/2022 Rektora UKSW z dn. 29.06.2022 w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i jego doskonalenia na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Zgodnie z obowiązkami nałożonymi na społeczność akademicką wynikającymi z postanowień Deklaracji Bolońskiej oraz w trosce o stałe podnoszenie jakości kształcenia oraz umacnianie pozycji Uniwersytetu w obszarze szkolnictwa wyższego, na podstawie art. 23 ustawy z dnia z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) oraz § 25 ust. 2 pkt 3 lit. c Statutu Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w związku z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. z 2021 r., poz. 661), zarządza się, co następuje:

 PLANOWANIE

PRZYGOTOWANIE OFERTY DYDAKTYCZNEJ

• Opracowanie sylwetki absolwenta z udziałem przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego.
• Przygotowanie programu studiów i efektów uczenia się.
• Przygotowanie kart opisu przedmiotów.
• Przygotowanie programu praktyk studenckich (opcjonalnie dla studiów o profilu ogólnoakademickim

REALIZACJA

REALIZACJA PROCESU DYDAKTYCZNEGO

• Rekrutacja kandydatów na studia.
• Organizacja procesu dydaktycznego.
• Organizacja praktyk studenckich.
• Dyplomowanie.
• Rekrutacja pracowników dydaktycznych.
• Zabezpieczenie infrastruktury i  pomocy dydaktycznych.
• Realizacja programu Erasmus Plus.

WERYFIKACJA

OCENA PROCESU DYDAKTYCZNEGO

 • Analiza wyników kształcenia, w tym dyplomowania.
• Ocena procesu dydaktycznego przez interesariuszy wewn.
• Ocena praktyk studenckich przez studentów i przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego.

DOSKONALENIE

DOSKONALENIE OFERTY
I PROCESU DYDAKTYCZNEGO

• Analiza ciągła potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego.
• Analiza zawodowych losów absolwentów.
• Doskonalenie procesu dydaktycznego na podstawie wniosków i analiz z jego oceny.
• Eliminacja zjawisk niepożądanych.
• Publiczny dostęp do informacji.
• Komunikacja w organizacji.
• Analiza zasobów Uczelni.