Przejdź do treści

23 X 2025 – CZWARTEK

Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Mapy myśli jako alternatywna forma notatek na studiach

— dr Ewelina Rzońca

Więcej informacji

Warsztat pokazuje, jak wykorzystać mapy myśli – metodę opracowaną przez Tony’ego Buzana – jako skuteczne narzędzie wspierające zapamiętywanie i porządkowanie wiedzy. Uczestnicy poznają podstawowe zasady tworzenia map myśli według Buzana oraz ich zastosowanie w procesie uczenia się. Podczas warsztatu uczestnicy odkryją, że notatki mogą być bardziej przejrzyste, kreatywne i angażujące niż tradycyjny zapis linearny.


11:15 – 12:15

Odbuduj siebie i rozwijaj się w przestrzeni wyzwań: studia i praca jako czynniki kształtujące schematy i samoocenę

— ks. dr Adam Grabowski

Więcej informacji

Wykład będzie poruszał zagadnienia wpływu dzieciństwa i schematów na samoocenę, na studia i pracę oraz będzie mówił o technikach odbudowy pozytywnego obrazu siebie.  Jak przeszłość wpływa na naszą rzeczywistość i przyszłość. Dlaczego czasem sami sobie przeszkadzamy i nie ufamy. Dlaczego blokady z dzieciństwa nie pozwalają czerpać z potencjału studiów. Będzie mowa o znaczeniu relacji z opiekunami we wczesnym dzieciństwie, destruktywnych schematach poznawczo-emocjonalnych, neuropsychologicznych aspektach pamięci emocjonalnej. Także o wewnętrznym krytyku, źródłach i mechanizmach działania, zależnościach między schematami a funkcjonowaniem akademickim i zawodowym, unikaniu wyzwań i prokrastynacji. Usłyszymy o takich aspektach jak poczucie nieadekwatności i jego wpływ na wybory życiowe, praktyczne strategie na tworzenie zdrowych schematów, autodiagnoza własnych schematów, czy jak radzić sobie z porażką i stresem.


12:30 – 13:30

Osobowość studenta i nauczyciela akademickiego a efektywność dydaktyczna

— prof. ucz. dr hab. Włodzimierz Strus

Więcej informacji

Na wykładzie zostaną poruszone takie zagadnienia, jak: cechy osobowości a styl prowadzenia zajęć, kontakt ze studentami i skuteczność przekazu. Różnorodność  osobowości studentów – rozpoznawanie i reagowanie na różnice indywidualne w stylach uczenia się, motywacji i komunikacji, a także dostosowywanie sposobu przekazywania wiedzy i prowadzenia dyskusji do zróżnicowanych osobowości studentów.


13:45 – 14:45

Moodle dla dydaktyka: podstawowe funkcje Dziennika Ocen

— mgr Monika Nowosielska, mgr Małgorzata Lang

Więcej informacji

Szkolenie z konkretnych zastosowań platformy Moodle dla osób, które z platformą chcą pracować.


15:00 – 16:00

Kreatywny student – kreatywny nauczyciel

— dr Kinga Krawiecka

Więcej informacji

Wystąpienie dotyczyć będzie kreatywności jako ważnego imperatywu współczesnego procesu kształcenia oraz kreatywności jako pożądanej kompetencji studenta – przyszłego nauczyciela. Istotą wystąpienia będzie ukazanie efektów studenckiej pracy twórczej w formie transdyscyplinarnych projektów edukacyjno-artystycznych i skutecznych narzędzi dydaktycznych. Wykład z elementami pokazu i wizualizacji.


16:15 – 17:15 (online)

Trauma to nie tylko złe rzeczy, które się wydarzyły, ale także dobre rzeczy, których nie otrzymaliśmy. Jak wpływa na nasze życie trauma w relacji z rodzicem?

— dr Anna Czyżkowska

Więcej informacji

Wykład zarysuje tematykę traumy powstałej w relacji z rodzicem niedojrzałym, zaburzonym czy też niedostępnym emocjonalnie. Trauma rozwojowa to zaniedbywanie podstawowych potrzeb dziecka przez opiekuna będącego osobą uzależnioną, narcystyczną, nieprzewidywalną czy też chorą psychicznie (także na depresję). Zastanowimy się jak wpływa na życie człowieka chroniczny stres, którego doświadczył on jako dziecko.


17:30 – 18:30 (online)

Od konfliktu do współpracy – asertywność i zasoby zespołu w dydaktyce i pracy projektowej

— mgr Katarzyna Kwiatkowska

Więcej informacji

Wykład będzie obejmował zagadnienia psychologii konfliktu, asertywności, a także rozpoznawania potrzeb i potencjałów członków grupy w procesie dydaktycznym oraz pracy projektowej – z uwzględnieniem podejścia inkluzywnego wobec studentów o różnym potencjale i możliwościach (w tym tych z niepełnosprawnościami).