Przejdź do treści

22 X 2025 – ŚRODA

Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Nie tylko wiedza – o znaczeniu efektów uczenia w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych w kształceniu uniwersyteckim.

— prof. ucz. dr hab. Andrzej Rudowski

Więcej informacji

Celem jest podzielenie się doświadczeniem w programowaniu studiów w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych w kontekście współczesnych oczekiwań formułowanych wobec Uniwersytetu przez otoczenie zewnętrzne.


11:15 – 12:15

Neuroprzekaźniki i higiena cyfrowa – jak przeżyć z ekranami?

— prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz

Więcej informacji

Celem wykładu jest podniesienie wiedzy w zakresie: świadomości na temat roli neuroprzekaźników w higienie cyfrowej i wpływu na zdrowie psychiczne i fizyczne, kanonu zdrowych nawyków związanych z korzystaniem z urządzeń cyfrowych, internetu i sztucznej inteligencji, sposobów radzenia sobie z nadmiernym ekranowym przeciążeniem oraz kompetencji w korzystaniu z technologii.


12:30 – 13:30

Komunikacja w mediach cyfrowych – skuteczny przekaz i budowanie wiarygodności podczas wystąpień publicznych.

— dr Piotr Łuczuk

Więcej informacji

W dobie cyfryzacji skuteczna komunikacja to nie tylko sztuka słowa, ale także umiejętność bezpiecznego i świadomego korzystania z narzędzi cyfrowych. Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się, jak budować wiarygodność swojego przekazu w mediach społecznościowych i podczas wystąpień publicznych, jak unikać typowych błędów komunikacyjnych oraz w jaki sposób chronić siebie i swoją organizację przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni. Wystąpienie łączy praktyczne wskazówki z zakresu komunikacji, storytellingu i autoprezentacji z aktualnymi wyzwaniami cyberbezpieczeństwa.


13:45 – 14:45

Innowacje technologiczne w pracy nauczyciela.

— Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Wczesnej Edukacji (opiekunowie: mgr Katarzyna Błażejewska, dr Ewelina Rzońca)

Więcej informacji

Warsztat pokazuje, jak w prosty i angażujący sposób wprowadzać nowoczesne technologie do codziennych zajęć. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania robota edukacyjnego, zestawów LEGO do nauki programowania oraz podłogi interaktywnej, które rozwijają kreatywność, myślenie logiczne i współpracę w grupie. 


15:00 – 16:00

Jak wyjechać na studia/praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+?

— Aleksandra Zając

Więcej informacji

Wyjazd na Erasmusa to świetna okazja, żeby zdobyć nowe doświadczenia, poznać ludzi z całej Europy i rozwinąć swoje umiejętności – nie tylko zawodowe, ale też językowe i kulturowe. W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, jak dobrze przygotować się do wyjazdu i jak najlepiej wykorzystać czas spędzony za granicą. Podpowiemy m.in.: o czym pamiętać przed wyjazdem (dokumenty, ubezpieczenie, mieszkanie, język), jak odnaleźć się w nowej kulturze, budować kontakty i reprezentować swoją instytucję, jak dbać o siebie – od bezpieczeństwa po zdrowie psychiczne, jak radzić sobie z budżetem i podróżować bardziej ekologicznie. Będą też praktyczne przykłady, historie z wyjazdów i wskazówki, które ułatwią start w nowym miejscu.


16:15 – 17:15 (online)

Aktywny student – o wybranych tajnikach tutoringu w dydaktyce uniwersyteckiej. Metody włączające w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym.

— dr Olga Kotowska-Wójcik

Więcej informacji

W czasie wystąpienia zaprezentowane zostaną wybrane aspekty praktyczne tutoringu w szkolnictwie wyższym oraz inspirujące źródła poszukiwania metod włączających przydatnych w dydaktyce stacjonarnej oraz zdalnej – do pracy indywidualnej i grupowej.


17:30 – 18:30 (online)

Jak dobrze rozplanować swój Indywidualny Plan Badawczy?

— Łukasz Sitkowski

Więcej informacji

Szkolenie ma na celu przedstawienie zasad prawidłowego planowania i realizacji Indywidualnego Planu Badawczego tak, aby stanowił on skuteczne narzędzie w procesie kształcenia doktoranta. Uczestnicy poznają metody wyznaczania celów, harmonogramów oraz priorytetów badawczych wspierających systematyczną i efektywną pracę naukową.